وکیل ملک خونه زمین وکیل دادگستری - موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان - وکیل دعاوی ملکی داود حسنوند 09121404305

نحوه تقسیم مشاعات ساختمان در قوانین ایران

دو شنبه 22 دی 1399
23:33
وکیل ملکی 09121404305

تقسیم مشاعات آپارتمان برای اینکه مالکین آپارتمانها در مجتمع های مسکونی بتوانند، از آپارتمانهای خود استفاده نمایند به صورتی که قانون تملک آپارتمانها رانقض نکنند. می بایست سهام اختصاصی مالکان واحد مورد نظر هر یک از نفرات با الحاقات و ملزومات آن مشخص باشد و تکلیف مشاعات از جمله حیاط، راه پله، پشت بام، اتاق سرایداری، ورودی ها، خروجی ها و انشعابات کنتورها مشخص باشد. لازم به ذکر است بدانید صورتمجلس تفکیکی که از اداره ثبت املاک و اسناد منطقه هایی که ملک درآن واقع شده است و گواهی مالیاتی اداره امور مالیاتی منطقه و گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری محل صورت می گیرد.


دلایل قوی برای اثبات مالکیت در دعوای ملکی

دو شنبه 22 دی 1399
23:27
وکیل ملکی 09121404305

وکیل دادگستری

اثبات مالکیت دعوای اثبات مالکی یکی از مهمترین مباحث حقوقی و موضوع بسیاری از پرونده ها در دادگاههاست. در شرایط عادی طبق موا22 و48قانون ثبت، مالک کسی است که سند به نام او در دفتر املاک به ثبت رسیده و یا کسی که ملک به طور قانونی به او منتقل شده است. اما موارد بی شماری که بین دارندگان سند عادی با دارنده سند رسمی در مالکیت اختلاف حاصل می شود، در چنین حالتی لازم است دعوی اثبات مالک مطرح شود.


پیش بردن پرونده بدون وکیل ملکی

دو شنبه 22 دی 1399
23:23
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی فردی است، که مانند سایر وکلا، در امور حقوقی به طور کامل تخصص و تبحر دارد، اما به صورت اختصاصی در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیرمنقول فعالیت می‌کند. رسیدگی به پرونده‌ها و برطرف کردنِ مشکلاتِ مربوط به املاک و اموال غیرمنقول، معمولا دارای پیچیدگی‌ها و قوانین خاصی است. بنابراین اگر در چنین شرایطی، مجبور به تصمیم‌گیری باشیم، باید به یک وکیل متخصص در امور ملکی مراجعه کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل ملکی، میزان تجربه و تسلط او بر قوانین مربوط به املاک و اموال غیرمنقول است. تجربه وکیل در این زمینه، باعث می‌شود که او در هنگام برخورد با مشکلات مربوط به املاک و اراضی، بتواند موفقیت بیشتری در به نتیجه رساندن دعاوی کسب کند.


نمونه رای دعاوی ملکی در دادگستری ایران

دو شنبه 22 دی 1399
23:17
وکیل ملکی 09121404305

معاملات ملک از ارزش بالا و اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در این زمینه کار ساده ای نیست، صحبت ازصرف سرمایه زیاد در معامله ملک، نیازمند نظارت حقوقدان منصف، می باشد که بر موضوعات ملک و مرتبط باملک تاحد زیادی بروز مشکل رابه صفر برساند. از سویی بر چگونگی نگارش متن قولنامه نظارت کند واز سویی کلاهبرداران ملکی که باتنظیم اسناد جعلی سعی در فریب اشخاص دارند؛ بیش از پیش محتاط عمل نموده و می دانند هرعمل نابخردانه عکس العمل شگرفی به همراه دارد.


مراحل صدور گواهی انحصار وراثت

دو شنبه 22 دی 1399
22:58
وکیل ملکی 09121404305

گواهی صادر شده از مرجع صالح که نشان دهنده وجود و تعداد وراث است حصر وراثت نام دارد. مطابق ماده360 امورحسبی وراث و اشخاص ذینفع می توانند با انجام اقدامات مربوطه گواهی باید از سوی یک مرجع صالح صادر شود. درواقع تصدیقی است که وراث متوفی را محصور نموده است. پس از فوت مورث (متوفی) هیچ شخصی حق تصرف دراموال متوفی را ندارد تا اینکه هزینه های کفن و دفن کسر شده و دیون وی پرداخت شود.


انواع تقسیم بندی دعوای ملکی چیست؟

دو شنبه 22 دی 1399
22:54
وکیل ملکی 09121404305

تقسیم بندی دعوای ملکی اگر بخواهیم به مهمترین موارد دعاوی حقوقی اشاره داشته باشیم.

-در خصوص الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی

-درخصوص الزام به تنظیم سندرسمی برای املاک مربوطه

-دعاوی مربوط به الزام به گرفتن صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان هایی که دارای واحدهای مستقل و چندگانه می باشند.

-دعاوی مربوط به الزان به دریافت پایان کار برای ساختمانهایی که اقدامات ساخت و ساز در مورد آنها به طور کامل پایان یافته است و به وسیله کارشناس به تایید رسیده است.

درخصوص باطل شدن قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قرارداد منعقد شده موجود می باشد.

-درخصوص ابطال قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قراردادمنعقد شده موجود می باشد.

-دریافت و درخواست مطالبه اجرت المثل

-موضوع افزایش یا کاهش میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه

-درخواست مربوط به مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

-موضوع تخلیه اماکن تجاری و دعاوی مربوط به انتقال منافع


چرا بهتر است وکیل ملکی داشته باشیم؟

دو شنبه 22 دی 1399
22:46
وکیل ملکی 09121404305

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی ملکی : مهمترین مشاوره حقوقی ملکی عبارتند از طرح دعوی تحویل مورد معامله که در این نوع طرح، فروشنده بعد از فروش ملک موظف است آن را در یک زمان مشخص به خریدار تحویل دهد، در صورتی که فروشنده از تحویل خانه به خریدار در وقت مقررامتناع کند، طرح دعوای تحویل مورد معامله از طرف مشاورین حقوقی فروشنده را به تحویل فوری خانه به خریدار مجبور و موظف می کند.


نمونه ای از دعاوی ملکی رایج

جمعه 19 دی 1399
17:49
وکیل ملکی 09121404305

نمونه ای از دعاوی ملکی رایج

پنج نمونه از دعاوی ملکی رایج

دعاوی ملکی رایج : اغلب دعاوی ملکی رایج شده به دلیل نا آگاهی مردم نسبت به مشکلات حقوقی بوجود می‎آید که با دانستن برخی از قوانین می‎توانیم مانع از بوجود آمدن این مشکلات باشیم.
دعاوی ملکی رایج شده  بخشی از دعواهای حقوقی و کیفری  است که به حوزه ملک مربوط می‎شود. دعاوی حقوقی مثل: الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، خلع ید و تقسیم و افراز املاک مشاع و دعاوی کیفری مثل: فروش مال غیر. این‎ها دعاوی است که در بخش مسکن و ملک امکان دارد برای هرکسی پیش بیاید و برای رسیدگی به آن می‎توان از مشاوران و افراد باتجربه کمک گرفت.


به وبلاگ خود خوش امدید

0:0
وکیل ملکی 09121404305
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...
صفحه قبل 1 ... 45 46 47 48 49 ... 50 صفحه بعد