وکیل ملک خونه زمین وکیل دادگستری - موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان - وکیل دعاوی ملکی داود حسنوند 09121404305

نمونه حل دعاوی موجر و موستاجر

جمعه 26 دی 1399
14:55
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی

دعاوی موجر و مستاجر : در خصوص املاک مسکونی چند دعوای مرتبط با این املاک قابلیت طرح دارد اما در صدر این دعاوی، دعوای تخلیه می باشد. با توجه به نوسانات اجاره امروزه بسیار دیده شده است که مستاجرین از تخلیه ملک در موعد انقضای مدت اجاره خودداری می‌نمایند. در این صورت بر حسب اینکه قرارداد اجاره، عادی یا رسمی باشد قضیه متفاوت است.

در قراردادهای عادی بسته به شرایطی می‌توان به شورای حل اختلاف جهت صدور دستور تخلیه مراجعه نمود. ابتدائاً بیان می گردد که دستور تخلیه با حکم تخلیه متفاوت است.


ملک چه اشخاصی قابل خریدن نیست

جمعه 26 دی 1399
14:52
وکیل ملکی 09121404305

دعوای ملکی، یک دعوای حقوقی است که در مورد تضیع حقوق اموال غیر منقول افراد بحث میکند
از جمله الزام به تنظیم صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان، فک رهن، الزام به پایان کار، مطالبه اجرت المثل، فسخ قرارداد برای زمانی که مشکلاتی در قرارداد وجود دارد.

 


اهمیت حضور وکیل ملکی در هنگام اخذ پایان کار

جمعه 26 دی 1399
14:48
وکیل ملکی 09121404305

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از تخصص یک وکیل ملکی ماهر و متبحر، در زمان انجام معاملات یا ساخت و سازهای ملکی، اهمیت زیادی دارد. وکیل ملکی می‌تواند به دعاوی ملکی رسیدگی کند و حتی با ارائه مشاوره‌های تخصصی پیش از بروز هرگونه مشکلی، از اتفاقات دردسرسازِ مربوط به اراضی، املاک و اموال غیرمنقول جلوگیری کند.

 

درباره شرایط مختلفی توضیح دادیم، که مشاوره با وکلای ملکی متخصص را برای افراد ضروری می‌کند. همچنین به تعریف مفهوم دعاوی ملکی پرداختیم و تاکید کردیم که پیش از بروز هر مشکلی در زمینه خرید و فروش، اجاره، سرقفلی و بستن قراردادها،‌ از مشاوره‌ها و اطلاعات یک وکیل ملکی ماهر و متخصص بهره ببرید. اکنون، در این مقاله، درباره سایر شرایط و مواردی صحبت خواهیم کرد، که اهمیت و ضرورتِ مشاوره با یک وکیل ملکی را برای افراد مختلف بیشتر می‌کند. بنابراین، اگر با هر یک از شرایط زیر مواجه شدید، پیش از هرگونه تصمیم‌گیری و اقدامی، به یک وکیل ملکی متبحر مراجعه کنید.


حضور وکیل دعاوی ملکی چه تاثیری دارد؟

جمعه 26 دی 1399
14:45
وکیل ملکی 09121404305

دعاوی ملکی:

معاملات ملک از ارزش بالا و اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در این زمینه کار ساده ای نیست، صحبت ازصرف سرمایه زیاد در معامله ملک، نیازمند نظارت حقوقدان منصف، می باشد که بر موضوعات ملک و مرتبط باملک تاحد زیادی بروز مشکل رابه صفر برساند. از سویی بر چگونگی نگارش متن قولنامه نظارت کند واز سویی کلاهبرداران ملکی که باتنظیم اسناد جعلی سعی در فریب اشخاص دارند؛ بیش از پیش محتاط عمل نموده و می دانند هرعمل نابخردانه عکس العمل شگرفی به همراه دارد. دعاوی حقوقی ملکی و مرتبط با املاک عبارتند از الزام به تنظیم به سند، الزام فک رهن، الزام به اخذ پایان کار، الزام اخذصورت مجلس تفکیکی، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، کلیه دعاوی راجع به موقوفات عام و خاص و مطالبه اجورمعوقه، اخذ و مطالبه اجرت المثل، تعدیل اجاره بها، مطالبه اجرت المثل، تعدیل اجاره بها، مطالبه سرقفلی، حق کسب وپیشه وتجارت اماکن مسکونی، ودعاوی ثبتی که جزئی ازدعاوی حقوقی هستند اما این دعاوی به دلیل اهمیت زیادی که دارند از نظریه هیات حل اختلاف اداره ثبت گرفته تاابطال سند، ابطال معامله معارض، اجرای ثبت، توقبف عملیات اجرایی، ابطال عملیات اجرایی ثبت و دعاوی کیفری مرتبط به املاک ازجمله کلاهبرداران و جاعلین اسناد، استفاده از سند جعلی، خیانت درامانت، فروش مال غیر، استفاده از منافع ملک غیر


اگر ورثه در انحصار وراثت همکاری ننمودند

جمعه 26 دی 1399
14:38
وکیل ملکی 09121404305

مرجع صالح جهت صدور گواهی حصر وراثت

گواهی صادر شده از مرجع صالح که نشان دهنده وجود و تعداد وراث است جصر وراثت نام دارد. مطابق ماده360 امورحسبی وراث و اشخاص ذینفع می توانند با انجام اقدامات مربوطه گواهی باید از سوی یک مرجع صالح صادر شود. درواقع تصدیقی است که وراث متوفی را محصور نموده است. پس از فوت مورث (متوفی) هیچ شخصی حق تصرف دراموال متوفی را ندارد تا اینکه هزینه های کفن و دفن کسر شده و دیون وی پرداخت شود.


تاثیر وجود وکیل درپرونده های ملکی چیست

جمعه 26 دی 1399
14:35
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی

چگونگی تاثیر حضور وکیل ملکی در دنیای پر تلاطم امروز که پیچیدگیهای روابط اقتصادی و تجاری به اوج خود رسیده است، انتظار می رود که تنظیم قراردادهای ملکی، با توجه به نظر متخصص ملک و امور قراردادها باشد که مبادا با بروزمشکل بین دوطرف منجر به پرونده های سنگین حقوقی شود

تنظیم قراردادها مقارن است با حضور صد در صد وکیل

با گسترش مبادلات تجاری در سطح داخلی و بین المللی، و اینکه همه افراد به مسائل حقوقی تسلط ندارند و ممکن است به صورتی قراردادشان را تنظیم کنند که کاملا به ضرر خودشان تمام شود و گاه اتفاق می افتد خسارات جبران ناپذیری عاید فرد شود که اگر قرارداد در حضور یک وکیل تنظیم می شد، از ورود خسارت جلوگیری به عمل می آمد.


انواع دعوای ملکی رایج در ایران

جمعه 26 دی 1399
14:32
وکیل ملکی 09121404305

ملکی حقوقی:

شامل الزام به تنظیم سند,خلع ید,تخلیه,سرقفلی,قولنامه,قرارداد,کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری, ماده۵۶ جنگلها و مراتع(منابع طبیعی),ماده۱۲قانون زمین شهری میباشد.

دعاوی ملکی کیفری:

مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند همانند فروش مال غیر,جعل سند,تصرف عدوانی,ممانعت از حق که بطور خلاصه به توضیح مواردی از آن میپردازیم

الزام به تنظیم سند :

چنانچه خریدار، ملکی را از فروشنده خریداری کند و در موعد مقرر جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه حاضر نشود,خریدار میتواند از طریق مراجع قضایی با طرح دادخواست الزام به تنظیم سند برای خود,سند اخذ کند که پس از صدور دادنامه و صدور اجراییه,نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و به نیابت از فروشنده,سند را امضا می کند.

خلع ید:

چنانچه شخصی ملک شمارا بدون اذن و اجازه تصرف و شما دارای سند رسمی مالکیت باشید می توانید...

 


تقسیم بندی دعوای ملکی در قوانین ایران

جمعه 26 دی 1399
14:27
وکیل ملکی 09121404305

تقسیم بندی دعوای ملکی اگر بخواهیم به مهمترین موارد دعاوی حقوقی اشاره داشته باشیم.

-در خصوص الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی

-درخصوص الزام به تنظیم سندرسمی برای املاک مربوطه

-دعاوی مربوط به الزام به گرفتن صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان هایی که دارای واحدهای مستقل و چندگانه می باشند.

-دعاوی مربوط به الزان به دریافت پایان کار برای ساختمانهایی که اقدامات ساخت و ساز در مورد آنها به طور کامل پایان یافته است و به وسیله کارشناس به تایید رسیده است.

درخصوص باطل شدن قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قرارداد منعقد شده موجود می باشد.

-درخصوص ابطال قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قراردادمنعقد شده موجود می باشد.

-دریافت و درخواست مطالبه اجرت المثل

-موضوع افزایش یا کاهش میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه

-درخواست مربوط به مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

-موضوع تخلیه اماکن تجاری و دعاوی مربوط به انتقال منافع


مزایای استفاده ازوکیل حقوقی ملکی

جمعه 26 دی 1399
14:24
وکیل ملکی 09121404305

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی ملکی : مهمترین مشاوره حقوقی ملکی عبارتند از طرح دعوی تحویل مورد معامله که در این نوع طرح، فروشنده بعد از فروش ملک موظف است آن را در یک زمان مشخص به خریدار تحویل دهد، در صورتی که فروشنده از تحویل خانه به خریدار در وقت مقررامتناع کند، طرح دعوای تحویل مورد معامله از طرف مشاورین حقوقی فروشنده را به تحویل فوری خانه به خریدار مجبور و موظف می کند.


دعوای خلع ید و دعوای الزام به تحویل مبیع

جمعه 26 دی 1399
14:20
وکیل ملکی 09121404305

قد بیع

خلع ید از ملکی : گاهی مواقع یکی از طرفین عقد بیع به جهاتی اعتقاد به فسخ یا بطلان قرارداد دارند، در مواردی ممکن است که فروشنده ملک به جهتی معتقد به بطلان یا گسست عقد باشد در این حالت پرسش این است که آیا به صرف به این اعتقاد فروشنده ( مالک سند رسمی) می تواند درخواست خلع ید کند؟ و یا نیاز هست که ابتدا بطلان یا ابطلال و یا فسخ قرارداد را از دادگاه بخواهد سپس اقدام به درخواست خلع ید نماید و یا اصولا هر دو دعوا را می تواند در یک دادخواست مطرح نماید؟


دعاوی ملکی برای صورت مجلس تفکیکی

جمعه 26 دی 1399
14:16
وکیل ملکی 09121404305

پنج نمونه از دعاوی ملکی رایج

دعاوی ملکی رایج : اغلب دعاوی ملکی رایج شده به دلیل نا آگاهی مردم نسبتبه مشکلات حقوقی بوجود می‎آید که با دانستن برخی از قوانین می‎توانیم مانع از بوجود آمدن این مشکلات باشیم.
دعاوی ملکی رایج شده  بخشی از دعواهای حقوقی و کیفری  است که به حوزه ملک مربوط می‎شود. دعاوی حقوقی مثل: الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، خلع ید و تقسیم و افراز املاک مشاع و دعاوی کیفری مثل: فروش مال غیر. این‎ها دعاوی است که در بخش مسکن و ملک امکان دارد برای هرکسی پیش بیاید و برای رسیدگی به آن می‎توان از مشاوران و افراد باتجربه کمک گرفت.

دعاوی ملکی بر سر تصرف ملک

متصرف به کسی گفته می‎شود که ملکی را در اختیار دارد و امکان دارد این ملک برای او باشد و ممکن است متعلق به دیگری باشد.

دعوای تصرف عدوانی در بعد کیفری و در بعد حقوقی، از دعواهای بسیار رایج است. در این نوع دعاوی شما می‎توانید از طریق کیفری و حقوقی نسبت به ادعای حق خود دادخواست تنظیم کنید و آن را به دادگاه ارائه بدهید، گاهی بسیار ساده و بدون اتلاف وقت به موضوع رسیدگی می‎شود وگاهی نیز بسیار پیچیده و مشکل است و این بسته به انتخاب شما دارد که دعوا را چگونه طرح کنید.

جل دعاوی ملکی برای صورت مجلس تفکیکی چگونه است؟

پاسخ وکیل ملکی:دعاوی ملکی برای صورت مجلس تفکیکی،گاهی وقت ها دعاوی ملکی بر سر صورت مجلس تفکیکی بوجود می آید که این صورت مجلس بعد از گواهی پایان کار ساختمان توسط اداره ثبت اسناد و املاک داده می شود که بدون گواهی پایان کار این صورت مجلس داده نمی‎شود. صورت مجلس تفکیکی حدود واحدهای ساختمان و شماره گذاری ها و مساحت آن ها را مشخص می کند و به مالکیت خصوصی آن‎ها ارتباطی ندارد. اگر کل ملک قبل از تفکیک برای یک نفر باشد کل قطعات آن ملک هم به یک نفر تعلق می‎گیرد و تا زمانی که صورت مجلس تفکیکی گرفته شود مالکان مشاعی واحد مستقل و شش دانگی نخواهند. دراین صورت امکان دارد بین مالکان دعاوی ملکی پیش بیاید که با رسیدگی‎های لازم و یا توافق  برطرف شود.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی : امکان دارد دعاوی ملکی  بر سر دعاوی حقوقی املاک باشد که گاهی برای الزام تنظیم سند رسمی، الزام به فک رهن، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، الزام اخذ پایان کار، تعدیل اجاره بها، مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، تجویز انتقال منافع، تخلیه اماکن تجاری و مسکونی، کلیه دعاوی مربوط به موقوفات عام و خاص همگی مربوط به دعاوی حقوقی املاک است.

پیشنهاد وکیل در مورد:دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی : گاهی وقت ها دعاوی  بر سر ثبت اتفاق می‎افتد که در واقع جزئی از دعاوی حقوقی است و بسیار مهم است که به لحاظ قانونی در دسته‎ای جداگانه قرار می‎گیرد و موضوعات متنوعی دارد. به عنوان مثال این نوع دعاوی بر سر ابطال سند رسمی، ابطال عملیات ثبتی یا کمیسیون‎های ثبتی، افراز ملک، ابطال سند مالکیت معارض، ابطال اجرائیه ثبتی، اجرای ثبت، توقیف عملیات اجرائی، ابطال عملیات اجرائی ثبت و همه از مواردی هستند که  بارها اتفاق افتاده است و قانون به آنها رسیدگی کرده است.

دعاوی اجاره

دعاوی اجاره: از مهم‎ترین مشکلاتی که در پایان قرارداد اجاره وجود دارد تخلیه نکردن ملک است توسط مستاجر.


مراحل اعتراض شخص ثالث به رای

چهار شنبه 24 دی 1399
21:33
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی

چگونگی اعتراض شخص ثالث اگر در خصوص دعوایی رای صادر شود به طوری که به حقوق شخص ثالث خدشه وارد آورد، آن شخص یا نماینده او در دادرسی دخالت نداشته است و منتهی به صدور رای شده است، می تواند نسبت به رای اعتراض نماید.

 

 


مراحل اعاده دادرسی در امور حقوقی

چهار شنبه 24 دی 1399
21:28
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی
وکیل : از روشهای فوق العاده شکایت است راهی است برای بازگشت دادگاه صادر کننده به حکم قبلی، زیرا شاکی مدعی است صدور رای از ابتدا اشتباه بوده است.

در چه شرایطی امکان پذیر است
همانطور که بر همگان محرز است هدف از دادرسی حفظ حق و اجرای عدالت است. گاهی مواقع پیش می آید که دادرس نیز اشتباه می کند و اعاده دادرسی راهیست برای جبران اشتباه.

در صورت بروز چه شرایطی اعاده میسر است؟

پاسخ وکیل:

  1. موضوع حکم مورد ادعای خواهان نبوده، مثلا خواهان تخلیه تقاضا کرده و دادگاه به اشتباه علاوه برتخلیه حکم به پرداخت اجرت المثل هم داده است.
  2. حکم بیشتر از میزان خواسته صادر شده باشد.
  3. وجود تضاد در مفاد یک حکم که ناشی از استناد به اصول یا مواد متضاد باشد مثلا دادگاه شرط ضمن عقد را نا مشروع می داند در حالی که مطابق ماده237 قانون مدنی خوانده ملزم به انجام شرط است.
  4. حکم صادره در خصوث همان دعوا واصحاب آن که قبلا توسط همان دادگاه صادر شده متضاد باشد بدون این که سبب قانونی موجب این مغایرت باشد
  5. طرف قانونی حیله وتقلب به کار برد باشد.
  6. جعلی بودن مدارک استناد شده توسط طرف مقابل محرز شود.
  7. بعد از صدور حکم اسناد و مدارکی به دست آید که حاکی از بیحقی طرفی باشد که رای به نفعش صادر شده است.

 

چگونگی ارائه دادخواست و تعیین دادگاه صالح از نظر وکیل ملکی

اعاده دادرسی به دادگاه صادر کننده حکم قطعی ارسال می شود و دو نوع اعاده دادرسی داریم اصلی و طاری. همانطور که گفتیم اصلی به دادگاه صادر کننده حکم اصلی و طاری به دادگاهی که یکی از طرفین، حکمی را که توسط یکی از دادگاهها صادر شده، به عنوان دلیل علیه طرف دیگر مطرح می نماید. که اگر این دادگاه پایین تر باشد دادخواست به دادگاه.صادر کننده حکم برای اعاده دادرسی ارسال می شود.

 

در زمان اجرا چه اتفاقی خواهد افتاد

اگر محکوم به مالی باشد به واسطه پذیرش اعاده دادرسی اجرای حکم متوقف می گردد و در صورتی که غیر مالی باشد وامکان اخذ تامین از محکوم علیه باشد، پس از گرفتن تامین، حکم اجرا می شود.


نحوه تقسیم مشاعات آپارتمان

چهار شنبه 24 دی 1399
21:23
وکیل ملکی 09121404305

وکیل متخصص ملکی

تقسیم مشاعات آپارتمان برای اینکه مالکین آپارتمانها در مجتمع های مسکونی بتوانند، از آپارتمانهای خود استفاده نمایند به صورتی که قانون تملک آپارتمانها رانقض نکنند. می بایست سهام اختصاصی مالکان واحد مورد نظر هر یک از نفرات با الحاقات و ملزومات آن مشخص باشد و تکلیف مشاعات از جمله حیاط، راه پله، پشت بام، اتاق سرایداری، ورودی ها، خروجی ها و انشعابات کنتورها مشخص باشد. لازم به ذکر است بدانید صورتمجلس تفکیکی که از اداره ثبت املاک و اسناد منطقه هایی که ملک درآن واقع شده است و گواهی مالیاتی اداره امور مالیاتی منطقه و گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری محل صورت می گیرد.


چه نیازی به وکیل است؟

چهار شنبه 24 دی 1399
21:21
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی

چگونگی تاثیر حضور وکیل ملکی در دنیای پر تلاطم امروز که پیچیدگیهای روابط اقتصادی و تجاری به اوج خود رسیده است، انتظار می رود که تنظیم قراردادهای ملکی، با توجه به نظر متخصص ملک و امور قراردادها باشد که مبادا با بروزمشکل بین دوطرف منجر به پرونده های سنگین حقوقی شود


انواع دعاوی ملکی در قوانین ایران

چهار شنبه 24 دی 1399
21:15
وکیل ملکی 09121404305

ملکی حقوقی:

شامل الزام به تنظیم سند,خلع ید,تخلیه,سرقفلی,قولنامه,قرارداد,کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری, ماده۵۶ جنگلها و مراتع(منابع طبیعی),ماده۱۲قانون زمین شهری میباشد.

دعاوی ملکی کیفری:

مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند همانند فروش مال غیر,جعل سند,تصرف عدوانی,ممانعت از حق که بطور خلاصه به توضیح مواردی از آن میپردازیم

الزام به تنظیم سند :

چنانچه خریدار، ملکی را از فروشنده خریداری کند و در موعد مقرر جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه حاضر نشود,خریدار میتواند از طریق مراجع قضایی با طرح دادخواست الزام به تنظیم سند برای خود,سند اخذ کند که پس از صدور دادنامه و صدور اجراییه,نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و به نیابت از فروشنده,سند را امضا می کند.

خلع ید:

چنانچه شخصی ملک شمارا بدون اذن و اجازه تصرف و شما دارای سند رسمی مالکیت باشید می توانید در دادگاه حقوقی با طرح دادخواست خلع ید, آن شخص متصرف را خلع ید و ملک را به خود باز گردانید...

 


مراحل مالک شدن در وصیتی که به شما شده است

دو شنبه 22 دی 1399
23:44
وکیل ملکی 09121404305

چگونه وصیت تنظیم کنیم نوشته ای است که به موجب آن موصی، تکلیف اموال وامور خود را مشخص نموده است. این نوشته می تواند به صورت عادی یا رسمی تنظیم شود. چگونه موصی له (شخصی که در حق او وصیت می شود) می تواند مالک، آنچه شود که برای او وصیت شده است

پس از فوت موصی، موصی له با قبول وصیت میتواند تا به یک سوم از اموالی که برای او وصیت شده دستیابی داشته باشد. و به تمام اموالی که مورد وصیت قرار گرفته است( موصی به نام دارد ) اگر ورثه قبول کنند مالک می شود. مطابق ماده 827 قانون مدنی تملیک به موجب وصیت محقق نمی شود مگر با قبول موصی له پس از فوت موصی


تخلیه ملک توسط مالک در چه شرایطی امکان پذیر است؟

دو شنبه 22 دی 1399
23:40
وکیل ملکی 09121404305

تخلیه فوری ملک استیجاری : مالک در چه صورتی می تواند ملکی را که در تصرف مستاجر است، تخلیه کند ؟

برای تخلیه فوری ملک باید شرایطی را مورد توجه قرار داد که یکی از این شرایط، وجود قرارداد اجاره غیررسمی یعنی قراردادی است که در دفتر اسناد رسمی تنظیم نشده باشد.

حال تفاوتی ندارد که این قرارداد توسط موجر و مستاجر بر روی یک برگ کاغذ یا توسط دفاتر آژانس املاک (بنگاه‌های املاک) تنظیم شده باشد، اما حتماً باید در انتهای آن علاوه بر موجر و مستاجر دو نفر شاهد قرارداد هم آن را امضا کرده باشد.

 


نحوه تقسیم مشاعات ساختمان در قوانین ایران

دو شنبه 22 دی 1399
23:33
وکیل ملکی 09121404305

تقسیم مشاعات آپارتمان برای اینکه مالکین آپارتمانها در مجتمع های مسکونی بتوانند، از آپارتمانهای خود استفاده نمایند به صورتی که قانون تملک آپارتمانها رانقض نکنند. می بایست سهام اختصاصی مالکان واحد مورد نظر هر یک از نفرات با الحاقات و ملزومات آن مشخص باشد و تکلیف مشاعات از جمله حیاط، راه پله، پشت بام، اتاق سرایداری، ورودی ها، خروجی ها و انشعابات کنتورها مشخص باشد. لازم به ذکر است بدانید صورتمجلس تفکیکی که از اداره ثبت املاک و اسناد منطقه هایی که ملک درآن واقع شده است و گواهی مالیاتی اداره امور مالیاتی منطقه و گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری محل صورت می گیرد.


دلایل قوی برای اثبات مالکیت در دعوای ملکی

دو شنبه 22 دی 1399
23:27
وکیل ملکی 09121404305

وکیل دادگستری

اثبات مالکیت دعوای اثبات مالکی یکی از مهمترین مباحث حقوقی و موضوع بسیاری از پرونده ها در دادگاههاست. در شرایط عادی طبق موا22 و48قانون ثبت، مالک کسی است که سند به نام او در دفتر املاک به ثبت رسیده و یا کسی که ملک به طور قانونی به او منتقل شده است. اما موارد بی شماری که بین دارندگان سند عادی با دارنده سند رسمی در مالکیت اختلاف حاصل می شود، در چنین حالتی لازم است دعوی اثبات مالک مطرح شود.


پیش بردن پرونده بدون وکیل ملکی

دو شنبه 22 دی 1399
23:23
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی فردی است، که مانند سایر وکلا، در امور حقوقی به طور کامل تخصص و تبحر دارد، اما به صورت اختصاصی در زمینه دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیرمنقول فعالیت می‌کند. رسیدگی به پرونده‌ها و برطرف کردنِ مشکلاتِ مربوط به املاک و اموال غیرمنقول، معمولا دارای پیچیدگی‌ها و قوانین خاصی است. بنابراین اگر در چنین شرایطی، مجبور به تصمیم‌گیری باشیم، باید به یک وکیل متخصص در امور ملکی مراجعه کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وکیل ملکی، میزان تجربه و تسلط او بر قوانین مربوط به املاک و اموال غیرمنقول است. تجربه وکیل در این زمینه، باعث می‌شود که او در هنگام برخورد با مشکلات مربوط به املاک و اراضی، بتواند موفقیت بیشتری در به نتیجه رساندن دعاوی کسب کند.


نمونه رای دعاوی ملکی در دادگستری ایران

دو شنبه 22 دی 1399
23:17
وکیل ملکی 09121404305

معاملات ملک از ارزش بالا و اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در این زمینه کار ساده ای نیست، صحبت ازصرف سرمایه زیاد در معامله ملک، نیازمند نظارت حقوقدان منصف، می باشد که بر موضوعات ملک و مرتبط باملک تاحد زیادی بروز مشکل رابه صفر برساند. از سویی بر چگونگی نگارش متن قولنامه نظارت کند واز سویی کلاهبرداران ملکی که باتنظیم اسناد جعلی سعی در فریب اشخاص دارند؛ بیش از پیش محتاط عمل نموده و می دانند هرعمل نابخردانه عکس العمل شگرفی به همراه دارد.


مراحل صدور گواهی انحصار وراثت

دو شنبه 22 دی 1399
22:58
وکیل ملکی 09121404305

گواهی صادر شده از مرجع صالح که نشان دهنده وجود و تعداد وراث است حصر وراثت نام دارد. مطابق ماده360 امورحسبی وراث و اشخاص ذینفع می توانند با انجام اقدامات مربوطه گواهی باید از سوی یک مرجع صالح صادر شود. درواقع تصدیقی است که وراث متوفی را محصور نموده است. پس از فوت مورث (متوفی) هیچ شخصی حق تصرف دراموال متوفی را ندارد تا اینکه هزینه های کفن و دفن کسر شده و دیون وی پرداخت شود.


انواع تقسیم بندی دعوای ملکی چیست؟

دو شنبه 22 دی 1399
22:54
وکیل ملکی 09121404305

تقسیم بندی دعوای ملکی اگر بخواهیم به مهمترین موارد دعاوی حقوقی اشاره داشته باشیم.

-در خصوص الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی

-درخصوص الزام به تنظیم سندرسمی برای املاک مربوطه

-دعاوی مربوط به الزام به گرفتن صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان هایی که دارای واحدهای مستقل و چندگانه می باشند.

-دعاوی مربوط به الزان به دریافت پایان کار برای ساختمانهایی که اقدامات ساخت و ساز در مورد آنها به طور کامل پایان یافته است و به وسیله کارشناس به تایید رسیده است.

درخصوص باطل شدن قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قرارداد منعقد شده موجود می باشد.

-درخصوص ابطال قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قراردادمنعقد شده موجود می باشد.

-دریافت و درخواست مطالبه اجرت المثل

-موضوع افزایش یا کاهش میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه

-درخواست مربوط به مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

-موضوع تخلیه اماکن تجاری و دعاوی مربوط به انتقال منافع


چرا بهتر است وکیل ملکی داشته باشیم؟

دو شنبه 22 دی 1399
22:46
وکیل ملکی 09121404305

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی ملکی : مهمترین مشاوره حقوقی ملکی عبارتند از طرح دعوی تحویل مورد معامله که در این نوع طرح، فروشنده بعد از فروش ملک موظف است آن را در یک زمان مشخص به خریدار تحویل دهد، در صورتی که فروشنده از تحویل خانه به خریدار در وقت مقررامتناع کند، طرح دعوای تحویل مورد معامله از طرف مشاورین حقوقی فروشنده را به تحویل فوری خانه به خریدار مجبور و موظف می کند.


نمونه ای از دعاوی ملکی رایج

جمعه 19 دی 1399
17:49
وکیل ملکی 09121404305

نمونه ای از دعاوی ملکی رایج

پنج نمونه از دعاوی ملکی رایج

دعاوی ملکی رایج : اغلب دعاوی ملکی رایج شده به دلیل نا آگاهی مردم نسبت به مشکلات حقوقی بوجود می‎آید که با دانستن برخی از قوانین می‎توانیم مانع از بوجود آمدن این مشکلات باشیم.
دعاوی ملکی رایج شده  بخشی از دعواهای حقوقی و کیفری  است که به حوزه ملک مربوط می‎شود. دعاوی حقوقی مثل: الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، خلع ید و تقسیم و افراز املاک مشاع و دعاوی کیفری مثل: فروش مال غیر. این‎ها دعاوی است که در بخش مسکن و ملک امکان دارد برای هرکسی پیش بیاید و برای رسیدگی به آن می‎توان از مشاوران و افراد باتجربه کمک گرفت.