وکیل ملک خونه زمین وکیل دادگستری - موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان - وکیل دعاوی ملکی داود حسنوند 09121404305

مزایای استفاده ازوکیل حقوقی ملکی

جمعه 26 دی 1399
14:24
وکیل ملکی 09121404305

مزایای استفاده از مشاوره حقوقی ملکی : مهمترین مشاوره حقوقی ملکی عبارتند از طرح دعوی تحویل مورد معامله که در این نوع طرح، فروشنده بعد از فروش ملک موظف است آن را در یک زمان مشخص به خریدار تحویل دهد، در صورتی که فروشنده از تحویل خانه به خریدار در وقت مقررامتناع کند، طرح دعوای تحویل مورد معامله از طرف مشاورین حقوقی فروشنده را به تحویل فوری خانه به خریدار مجبور و موظف می کند.


دعوای خلع ید و دعوای الزام به تحویل مبیع

جمعه 26 دی 1399
14:20
وکیل ملکی 09121404305

قد بیع

خلع ید از ملکی : گاهی مواقع یکی از طرفین عقد بیع به جهاتی اعتقاد به فسخ یا بطلان قرارداد دارند، در مواردی ممکن است که فروشنده ملک به جهتی معتقد به بطلان یا گسست عقد باشد در این حالت پرسش این است که آیا به صرف به این اعتقاد فروشنده ( مالک سند رسمی) می تواند درخواست خلع ید کند؟ و یا نیاز هست که ابتدا بطلان یا ابطلال و یا فسخ قرارداد را از دادگاه بخواهد سپس اقدام به درخواست خلع ید نماید و یا اصولا هر دو دعوا را می تواند در یک دادخواست مطرح نماید؟


دعاوی ملکی برای صورت مجلس تفکیکی

جمعه 26 دی 1399
14:16
وکیل ملکی 09121404305

پنج نمونه از دعاوی ملکی رایج

دعاوی ملکی رایج : اغلب دعاوی ملکی رایج شده به دلیل نا آگاهی مردم نسبتبه مشکلات حقوقی بوجود می‎آید که با دانستن برخی از قوانین می‎توانیم مانع از بوجود آمدن این مشکلات باشیم.
دعاوی ملکی رایج شده  بخشی از دعواهای حقوقی و کیفری  است که به حوزه ملک مربوط می‎شود. دعاوی حقوقی مثل: الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، خلع ید و تقسیم و افراز املاک مشاع و دعاوی کیفری مثل: فروش مال غیر. این‎ها دعاوی است که در بخش مسکن و ملک امکان دارد برای هرکسی پیش بیاید و برای رسیدگی به آن می‎توان از مشاوران و افراد باتجربه کمک گرفت.

دعاوی ملکی بر سر تصرف ملک

متصرف به کسی گفته می‎شود که ملکی را در اختیار دارد و امکان دارد این ملک برای او باشد و ممکن است متعلق به دیگری باشد.

دعوای تصرف عدوانی در بعد کیفری و در بعد حقوقی، از دعواهای بسیار رایج است. در این نوع دعاوی شما می‎توانید از طریق کیفری و حقوقی نسبت به ادعای حق خود دادخواست تنظیم کنید و آن را به دادگاه ارائه بدهید، گاهی بسیار ساده و بدون اتلاف وقت به موضوع رسیدگی می‎شود وگاهی نیز بسیار پیچیده و مشکل است و این بسته به انتخاب شما دارد که دعوا را چگونه طرح کنید.

جل دعاوی ملکی برای صورت مجلس تفکیکی چگونه است؟

پاسخ وکیل ملکی:دعاوی ملکی برای صورت مجلس تفکیکی،گاهی وقت ها دعاوی ملکی بر سر صورت مجلس تفکیکی بوجود می آید که این صورت مجلس بعد از گواهی پایان کار ساختمان توسط اداره ثبت اسناد و املاک داده می شود که بدون گواهی پایان کار این صورت مجلس داده نمی‎شود. صورت مجلس تفکیکی حدود واحدهای ساختمان و شماره گذاری ها و مساحت آن ها را مشخص می کند و به مالکیت خصوصی آن‎ها ارتباطی ندارد. اگر کل ملک قبل از تفکیک برای یک نفر باشد کل قطعات آن ملک هم به یک نفر تعلق می‎گیرد و تا زمانی که صورت مجلس تفکیکی گرفته شود مالکان مشاعی واحد مستقل و شش دانگی نخواهند. دراین صورت امکان دارد بین مالکان دعاوی ملکی پیش بیاید که با رسیدگی‎های لازم و یا توافق  برطرف شود.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی : امکان دارد دعاوی ملکی  بر سر دعاوی حقوقی املاک باشد که گاهی برای الزام تنظیم سند رسمی، الزام به فک رهن، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، الزام اخذ پایان کار، تعدیل اجاره بها، مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، تجویز انتقال منافع، تخلیه اماکن تجاری و مسکونی، کلیه دعاوی مربوط به موقوفات عام و خاص همگی مربوط به دعاوی حقوقی املاک است.

پیشنهاد وکیل در مورد:دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی : گاهی وقت ها دعاوی  بر سر ثبت اتفاق می‎افتد که در واقع جزئی از دعاوی حقوقی است و بسیار مهم است که به لحاظ قانونی در دسته‎ای جداگانه قرار می‎گیرد و موضوعات متنوعی دارد. به عنوان مثال این نوع دعاوی بر سر ابطال سند رسمی، ابطال عملیات ثبتی یا کمیسیون‎های ثبتی، افراز ملک، ابطال سند مالکیت معارض، ابطال اجرائیه ثبتی، اجرای ثبت، توقیف عملیات اجرائی، ابطال عملیات اجرائی ثبت و همه از مواردی هستند که  بارها اتفاق افتاده است و قانون به آنها رسیدگی کرده است.

دعاوی اجاره

دعاوی اجاره: از مهم‎ترین مشکلاتی که در پایان قرارداد اجاره وجود دارد تخلیه نکردن ملک است توسط مستاجر.


مراحل اعتراض شخص ثالث به رای

چهار شنبه 24 دی 1399
21:33
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی

چگونگی اعتراض شخص ثالث اگر در خصوص دعوایی رای صادر شود به طوری که به حقوق شخص ثالث خدشه وارد آورد، آن شخص یا نماینده او در دادرسی دخالت نداشته است و منتهی به صدور رای شده است، می تواند نسبت به رای اعتراض نماید.

 

 


مراحل اعاده دادرسی در امور حقوقی

چهار شنبه 24 دی 1399
21:28
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی
وکیل : از روشهای فوق العاده شکایت است راهی است برای بازگشت دادگاه صادر کننده به حکم قبلی، زیرا شاکی مدعی است صدور رای از ابتدا اشتباه بوده است.

در چه شرایطی امکان پذیر است
همانطور که بر همگان محرز است هدف از دادرسی حفظ حق و اجرای عدالت است. گاهی مواقع پیش می آید که دادرس نیز اشتباه می کند و اعاده دادرسی راهیست برای جبران اشتباه.

در صورت بروز چه شرایطی اعاده میسر است؟

پاسخ وکیل:

  1. موضوع حکم مورد ادعای خواهان نبوده، مثلا خواهان تخلیه تقاضا کرده و دادگاه به اشتباه علاوه برتخلیه حکم به پرداخت اجرت المثل هم داده است.
  2. حکم بیشتر از میزان خواسته صادر شده باشد.
  3. وجود تضاد در مفاد یک حکم که ناشی از استناد به اصول یا مواد متضاد باشد مثلا دادگاه شرط ضمن عقد را نا مشروع می داند در حالی که مطابق ماده237 قانون مدنی خوانده ملزم به انجام شرط است.
  4. حکم صادره در خصوث همان دعوا واصحاب آن که قبلا توسط همان دادگاه صادر شده متضاد باشد بدون این که سبب قانونی موجب این مغایرت باشد
  5. طرف قانونی حیله وتقلب به کار برد باشد.
  6. جعلی بودن مدارک استناد شده توسط طرف مقابل محرز شود.
  7. بعد از صدور حکم اسناد و مدارکی به دست آید که حاکی از بیحقی طرفی باشد که رای به نفعش صادر شده است.

 

چگونگی ارائه دادخواست و تعیین دادگاه صالح از نظر وکیل ملکی

اعاده دادرسی به دادگاه صادر کننده حکم قطعی ارسال می شود و دو نوع اعاده دادرسی داریم اصلی و طاری. همانطور که گفتیم اصلی به دادگاه صادر کننده حکم اصلی و طاری به دادگاهی که یکی از طرفین، حکمی را که توسط یکی از دادگاهها صادر شده، به عنوان دلیل علیه طرف دیگر مطرح می نماید. که اگر این دادگاه پایین تر باشد دادخواست به دادگاه.صادر کننده حکم برای اعاده دادرسی ارسال می شود.

 

در زمان اجرا چه اتفاقی خواهد افتاد

اگر محکوم به مالی باشد به واسطه پذیرش اعاده دادرسی اجرای حکم متوقف می گردد و در صورتی که غیر مالی باشد وامکان اخذ تامین از محکوم علیه باشد، پس از گرفتن تامین، حکم اجرا می شود.


نحوه تقسیم مشاعات آپارتمان

چهار شنبه 24 دی 1399
21:23
وکیل ملکی 09121404305

وکیل متخصص ملکی

تقسیم مشاعات آپارتمان برای اینکه مالکین آپارتمانها در مجتمع های مسکونی بتوانند، از آپارتمانهای خود استفاده نمایند به صورتی که قانون تملک آپارتمانها رانقض نکنند. می بایست سهام اختصاصی مالکان واحد مورد نظر هر یک از نفرات با الحاقات و ملزومات آن مشخص باشد و تکلیف مشاعات از جمله حیاط، راه پله، پشت بام، اتاق سرایداری، ورودی ها، خروجی ها و انشعابات کنتورها مشخص باشد. لازم به ذکر است بدانید صورتمجلس تفکیکی که از اداره ثبت املاک و اسناد منطقه هایی که ملک درآن واقع شده است و گواهی مالیاتی اداره امور مالیاتی منطقه و گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری محل صورت می گیرد.


چه نیازی به وکیل است؟

چهار شنبه 24 دی 1399
21:21
وکیل ملکی 09121404305

وکیل ملکی

چگونگی تاثیر حضور وکیل ملکی در دنیای پر تلاطم امروز که پیچیدگیهای روابط اقتصادی و تجاری به اوج خود رسیده است، انتظار می رود که تنظیم قراردادهای ملکی، با توجه به نظر متخصص ملک و امور قراردادها باشد که مبادا با بروزمشکل بین دوطرف منجر به پرونده های سنگین حقوقی شود


انواع دعاوی ملکی در قوانین ایران

چهار شنبه 24 دی 1399
21:15
وکیل ملکی 09121404305

ملکی حقوقی:

شامل الزام به تنظیم سند,خلع ید,تخلیه,سرقفلی,قولنامه,قرارداد,کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری, ماده۵۶ جنگلها و مراتع(منابع طبیعی),ماده۱۲قانون زمین شهری میباشد.

دعاوی ملکی کیفری:

مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند همانند فروش مال غیر,جعل سند,تصرف عدوانی,ممانعت از حق که بطور خلاصه به توضیح مواردی از آن میپردازیم

الزام به تنظیم سند :

چنانچه خریدار، ملکی را از فروشنده خریداری کند و در موعد مقرر جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه حاضر نشود,خریدار میتواند از طریق مراجع قضایی با طرح دادخواست الزام به تنظیم سند برای خود,سند اخذ کند که پس از صدور دادنامه و صدور اجراییه,نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و به نیابت از فروشنده,سند را امضا می کند.

خلع ید:

چنانچه شخصی ملک شمارا بدون اذن و اجازه تصرف و شما دارای سند رسمی مالکیت باشید می توانید در دادگاه حقوقی با طرح دادخواست خلع ید, آن شخص متصرف را خلع ید و ملک را به خود باز گردانید...

 


مراحل مالک شدن در وصیتی که به شما شده است

دو شنبه 22 دی 1399
23:44
وکیل ملکی 09121404305

چگونه وصیت تنظیم کنیم نوشته ای است که به موجب آن موصی، تکلیف اموال وامور خود را مشخص نموده است. این نوشته می تواند به صورت عادی یا رسمی تنظیم شود. چگونه موصی له (شخصی که در حق او وصیت می شود) می تواند مالک، آنچه شود که برای او وصیت شده است

پس از فوت موصی، موصی له با قبول وصیت میتواند تا به یک سوم از اموالی که برای او وصیت شده دستیابی داشته باشد. و به تمام اموالی که مورد وصیت قرار گرفته است( موصی به نام دارد ) اگر ورثه قبول کنند مالک می شود. مطابق ماده 827 قانون مدنی تملیک به موجب وصیت محقق نمی شود مگر با قبول موصی له پس از فوت موصی


تخلیه ملک توسط مالک در چه شرایطی امکان پذیر است؟

دو شنبه 22 دی 1399
23:40
وکیل ملکی 09121404305

تخلیه فوری ملک استیجاری : مالک در چه صورتی می تواند ملکی را که در تصرف مستاجر است، تخلیه کند ؟

برای تخلیه فوری ملک باید شرایطی را مورد توجه قرار داد که یکی از این شرایط، وجود قرارداد اجاره غیررسمی یعنی قراردادی است که در دفتر اسناد رسمی تنظیم نشده باشد.

حال تفاوتی ندارد که این قرارداد توسط موجر و مستاجر بر روی یک برگ کاغذ یا توسط دفاتر آژانس املاک (بنگاه‌های املاک) تنظیم شده باشد، اما حتماً باید در انتهای آن علاوه بر موجر و مستاجر دو نفر شاهد قرارداد هم آن را امضا کرده باشد.

 


صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 ... 50 صفحه بعد